jufalicia.reismee.nl

Dory en Nemo gespot!

Hey allemaal!

Wat een leuke reacties van jullie groep 8!!! Ik kan helaas niet op jullie reacties direct reageren, dus ik beantwoord de vragen even op deze manier. Ze hebben hier verschillende schooltijden, alle kinderen beginnen samen om half 9. De onderbouw is om 13:30 klaar met school, de middenbouw heeft de school om 15:15 uit. Over onze kamer, die ziet er inmiddels heeeeeel rommelig uit!.... We hebben een hele snoeptafel met allemaal lekker eten erop. Het eten is hier heel lekker! We hebben een dag bij een pizzeria gegeten en een dag in het restaurant in het hostel. Ze hebben hier ongeveer dezelfde kaart als bij ons in de restaurants, je moet er alleen Zweeds voor kunnen lezen. ( gelukkig hebben we Google vertaler :) )

Vanochtend zijn we met de bus richting het kinderdagverblijf gegaan. Hier hebben we kort uitleg gekregen over hoe het kinderdagverblijf werkt in Zweden. De directrice van het kinderdagverblijf sprak niet zo heel goed Engels. Gelukkig hadden we een juf van de basisschool die ons deze dagen een beetje hielp met alles wat we gingen bezoeken. Zij is geëmigreerd vanuit Nederland naar Zweden. Ze kan heel goed Zweeds praten maar de Nederlandse taal is ze ook nog niet verleerd. Deze juf vertaalde het Zweeds voor ons in het Nederlands. Zo was de informatie de we kregen, goed te begrijpen.

Het kinderdagverblijf staat in verbinding met de basisschool. De kinderen gaan van 1 tot en met 6 jaar naar het kinderdagverblijf. We mochten helaas niet bij de klassen kijken omdat dit voor de kinderen te storend was terwijl ze aan het werken waren. Ze maken op het kinderdagverblijf al gebruik van iPads, dit wel alleen wanneer het een doel heeft. Dus de iPad moet zinvol worden ingezet, de kinderen moeten er iets van kunnen lenen. De leerkrachten op het kinderdagverblijf zijn echt een voorbeeld voor de kinderen. De kinderen leren door te spelen, dit is bij ons ook in groepje 1 en 2.

Na de uitleg zijn we terug gelopen naar de metro, vanuit hier zijn we naar een supermarkt gelopen. Hier hebben we broodjes en drinken gekocht. We hebben in een gezellig parkje gepicknickt met z’n alle. Hierna zijn we terug gegaan naar het hostel om ons even om te kleden. In de middag zijn we naar het Universeum geweest. Dit is een soort wetenschap/natuurmuseum. Hier zaten verschillende dieren uit het Amazonegebied. Verschillende soorten slangen, toekans, verschillende soorten vogeltjes, ontzettend veel kleine en grote visjes ( zelfs Dory en Nemo waren er! ) Er waren zelfs haaien, ik heb wat foto's toegevoegd. Schrik niet! Het was heeeel benauwd en het regende zelfs in het Amazonegebied waar we door heen liepen. Verder hadden ze verschillende techniekproefjes en andere activiteiten. Ik ben zelfs even naar Mars geweest. ( om in het thema 'Missie naar Mars te blijven;) )

Na het Universeum hebben we ons even gedoucht en hebben we lekker in het restaurant van ons hostel iets gegeten. Nog even kletsen met z'n alle en dan lekker slapen!

Groetjes juf Alicia ! :)

Ps. Groep 8 succes met de Bank battle! Jullie kunnen het!!!